Település:
Hajdú-Bihar megye, Debrecen
Vasútállomás, és Debrecen Vasútközlekedése

Debrecen, Petőfi tér 12, 4024
Debrecen vasútállomás (gyakran nagyállomás) Debrecen legnagyobb vasútállomása a város belterületén található ötből. Innen indul a 105-ös, a 106-os, az utasforgalomból kizárt 107-es, a 108-as, a 109-es, és a 110-es vasútvonal, valamint áthalad az állomáson a Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony-vasútvonal.
Forgalom
Járat | Útvonal | Gyakoriság |
---|---|---|
S51 | Budapest-Nyugati – Zugló – Kőbánya alsó – Kőbánya-Kispest – Pestszentlőrinc – Szemeretelep – Ferihegy – Vecsés – Vecsés-Kertekalja – Üllő – Hosszúberek-Péteri – Monor – Monorierdő – Pilis – Albertirsa – Ceglédbercel – Ceglédbercel-Cserő – Budai út – Cegléd – Abony – Szolnok – Szajol – Törökszentmiklós – Fegyvernek-Örményes – Kisújszállás – Karcag – Püspökladány – Kaba – Hajdúszoboszló – Ebes – Debrecen – Debrecen-Csapókert – Apafa – Bocskaikert – Hajdúhadház – Téglás – Újfehértó – Nyíregyháza – Sóstó – Sóstóhegy – Kemecse – Nyírbogdány – Kék – Demecser – Gégény – Pátroha – Ajak – Kisvárda – Kisvárda-Hármasút – Fényeslitke – Komoró – Tuzsér – Tiszabezdéd – Záhony | Napi 1 pár |
S51 | Budapest-Nyugati → Zugló → Kőbánya alsó → Kőbánya-Kispest → Ferihegy → Monor → Monorierdő → Pilis → Albertirsa → Ceglédbercel → Ceglédbercel-Cserő → Budai út → Cegléd → Abony → Szolnok → Szajol → Törökszentmiklós → Fegyvernek-Örményes → Kisújszállás → Karcag → Püspökladány → Kaba → Hajdúszoboszló → Ebes → Debrecen → Debrecen-Csapókert → Apafa → Bocskaikert → Hajdúhadház → Téglás → Újfehértó → Nyíregyháza → Sóstó → Sóstóhegy → Kemecse → Nyírbogdány → Kék → Demecser → Gégény → Pátroha → Ajak → Kisvárda → Kisvárda-Hármasút → Fényeslitke → Komoró → Tuzsér → Tiszabezdéd → Záhony | Napi 1 Záhony felé |
személyvonat | Cegléd – Abony – Szolnok – Szajol – Törökszentmiklós – Fegyvernek-Örményes – Kisújszállás – Karcag – Püspökladány – Kaba – Hajdúszoboszló – Ebes – Debrecen – Debrecen-Csapókert – Apafa – Bocskaikert – Hajdúhadház – Téglás – Újfehértó – Nyíregyháza – Sóstó – Sóstóhegy – Kemecse – Nyírbogdány – Kék – Demecser – Gégény – Pátroha – Ajak – Kisvárda – Kisvárda-Hármasút – Fényeslitke – Komoró – Tuzsér – Tiszabezdéd – Záhony | Változó |
S506 | Debrecen – Sáránd – Derecske – Derecske-Vásártér – Konyár – Konyári Sóstófürdő – Pocsaj-Esztár – Kismarja – Nagykereki | 2-3 óránként |
személyvonat | Debrecen – Tócóvölgy – Józsa – Hajdúszentgyörgy – Zelemér – Hajdúböszörmény – Hajdúvid – Hajdúdorog – Hajdúnánás – Hajdúnánás-Vásártér – Tedej – Tiszavasvári – Egyházerdő – Szorgalmatos – Tiszalök | 2 óránként |
személyvonat | Debrecen – Tócóvölgy – Nagyhát – Balmazújváros – Kónya – Hortobágy – Hortobágyi Halastó – Ohat-Pusztakócs – Egyek – Tiszafüred – Poroszló – (Kétútköz) – Egerfarmos – Mezőtárkány – Füzesabony | 2 óránként |
személyvonat | Debrecen – Debrecen-Szabadságtelep – Debrecen-Kondoros – Nagycsere – Haláp – Vámospércs – Szentannapuszta – Nyírábrány | Napi 5-7 pár |
személyvonat | Debrecen – Debrecen-Szabadságtelep – Debrecen-Kondoros – Nagycsere – Haláp – Vámospércs – Szentannapuszta – Nyírábrány – Valea lui Mihai (Érmihályfalva) – Șimian (Érsemjén) – Șilindru (Érselénd) – Săcueni (Székelyhíd) – Cadia (Kágya) – Diosig (Bihardiószeg) – Roşiori Bihor (Biharfélegyháza) – Tămăşeu (Paptamási) – Biharia (Bihar) – Episcopia Bihor (Biharpüspöki) – Oradea (Nagyvárad) | Napi 1 pár |
személyvonat | Debrecen – Debrecen-Szabadságtelep – Debrecen-Kondoros – Nagycsere – Haláp – Vámospércs – Szentannapuszta – Nyírábrány – Valea lui Mihai (Érmihályfalva) – Curtuişeni (Érkörtélyes) – Resighea (Reszege) – Sanislău (Szaniszló) – Marna (Újmárna) – Carei (Nagykároly) – Domăneşti (Domahida) – Moftin (Kismajtény) – General Gheorghe Avramescu (Gilvács) – Sătmărel (Szatmárzsadány) – Satu Mare Sud (Szatmárnémeti-Dél) – Satu Mare (Szatmárnémeti) | Napi 1 pár |
személyvonat | Debrecen – Debrecen-Szabadságtelep – Debrecen-Kondoros – Nagycsere – Haláp – Vámospércs – Szentannapuszta – Nyírábrány – Valea lui Mihai (Érmihályfalva) – Curtuişeni (Érkörtélyes) – Resighea (Reszege) – Sanislău (Szaniszló) – Marna (Újmárna) – Carei (Nagykároly) – Domăneşti (Domahida) – Moftin (Kismajtény) – General Gheorghe Avramescu (Gilvács) – Sătmărel (Szatmárzsadány) – Satu Mare Sud (Szatmárnémeti-Dél) – Satu Mare (Szatmárnémeti) – Botiz (Batiz) – Odoreu (Szatmárudvari) – Medieşu Aurit (Aranyosmeggyes) – Apa – Seini (Szinérváralja) – Săbişa (Kissebespatak) – Ilba (Iloba) – Cicârlău (Nagysikárló) – Buşag (Buság) – Baia Mare (Nagybánya) | Napi 1 pár |
személyvonat | Debrecen – Debrecen-Csapókert – Apafa – Dombostanya – Hajdúsámson – Tamásipuszta – Tisztavíz – Aradványpuszta – Nyíradony – Nyírmihálydi – Nyírgelse – Nyírbogát – Nyírbátor – Nyírcsászári – Hodász – Nyírmeggyes – Mátészalka – Kocsord – Kocsord alsó – Tunyogmatolcs – Tunyogmatolcs alsó – Fehérgyarmat | 2 óránként |
Televonat | Nyíregyháza → Debrecen → Kőbánya-Kispest → Zugló → Budapest-Nyugati | Vasárnap 1 Budapest felé |
sebesvonat | Zajta → Rozsály → Gacsály → Jánkmajtis → Kisszekeres → Nagyszekeres → Penyige → Fehérgyarmat → Tunyogmatolcs alsó → Tunyogmatolcs → Kocsord alsó → Kocsord → Mátészalka → Nyírbátor → Nyírbogát → Nyírgelse → Nyírmihálydi → Nyíradony → Hajdúsámson → Debrecen → Ferihegy → Kőbánya-Kispest → Zugló → Budapest-Nyugati | Vasárnaponként 1 Budapest felé |
sebesvonat | Debrecen → Ebes → Hajdúszoboszló → Kaba → Püspökladány → Karcag → Kisújszállás → Fegyvernek-Örményes → Törökszentmiklós → Szajol → Szolnok → Abony → Cegléd → Ferihegy → Kőbánya-Kispest → Zugló → Budapest-Nyugati | Napi 2 Budapest felé |
sebesvonat | Budapest-Nyugati – Zugló – Kőbánya-Kispest – Ferihegy – Cegléd – Abony – Szolnok – Szajol – Törökszentmiklós – Fegyvernek-Örményes – Kisújszállás – Karcag – Püspökladány – Kaba – Hajdúszoboszló – Ebes – Debrecen – Debrecen-Csapókert – Apafa – Bocskaikert – Hajdúhadház – Téglás – Újfehértó – Nyíregyháza – Sóstó – Sóstóhegy – Kemecse – Nyírbogdány – Kék – Demecser – Gégény – Pátroha – Ajak – Kisvárda – Kisvárda-Hármasút – Fényeslitke – Komoró – Tuzsér – Tiszabezdéd – Záhony | 2 óránként |
Tekergő gyorsvonat | Záhony – Tiszabezdéd – Tuzsér – Komoró – Fényeslitke – Kisvárda-Hármasút – Kisvárda – Ajak – Pátroha – Gégény – Demecser – Kék – Nyírbogdány – Kemecse – Sóstóhegy – Sóstó – Nyíregyháza – Újfehértó – Téglás – Hajdúhadház – Bocskaikert – Debrecen-Csapókert – Debrecen – Ebes – Hajdúszoboszló – Kaba – Püspökladány – Karcag – Kisújszállás – Fegyvernek-Örményes – Törökszentmiklós – Szolnok – Ferencváros – Kelenföld – Velence – Gárdony – Székesfehérvár – Balatonakarattya – Balatonkenese – Balatonfűzfő – Balatonalmádi – Alsóörs – Balatonfüred – Balatonakali-Dörgicse – Zánkafürdő – Zánka-Köveskál – Révfülöp – Badacsonytomaj – Badacsony – Tapolca | Nyáron napi 1 pár |
Aranypart expresszvonat | Záhony – Tiszabezdéd – Tuzsér – Komoró – Fényeslitke – Kisvárda-Hármasút – Kisvárda – Ajak – Pátroha – Gégény – Demecser – Kék – Nyírbogdány – Kemecse – Sóstóhegy – Sóstó – Nyíregyháza – Újfehértó – Téglás – Hajdúhadház – Bocskaikert – Debrecen-Csapókert – Debrecen – Ebes – Hajdúszoboszló – Kaba – Püspökladány – Karcag – Kisújszállás – Fegyvernek-Örményes – Törökszentmiklós – Szolnok – Abony – Cegléd – Ferihegy – Székesfehérvár – Balatonaliga – Balatonvilágos – Szabadisóstó – Siófok – Balatonszéplak felső – Zamárdi felső – Zamárdi – Szántód-Kőröshegy – Balatonföldvár – Balatonszárszó – Balatonszemes – Balatonlelle felső – Balatonlelle – Balatonboglár – Fonyódliget – Fonyód – Alsóbélatelep – Balatonfenyves – Balatonmáriafürdő – Balatonberény – Balatonszentgyörgy | Nyáron napi 1 pár |
Holló, Páva, Rigó, Kócsag és Vércse InterCity | Budapest-Nyugati → Zugló → Kőbánya-Kispest → Ferihegy → Cegléd → Szolnok → Püspökladány → Hajdúszoboszló → Debrecen → Nyíregyháza → Tokaj → Szerencs → Miskolc-Tiszai → Füzesabony → Budapest-Keleti | 2 óránként |
Dália, Jázmin, Kamilla, Rózsa és Tulipán InterCity | Budapest-Keleti → Füzesabony → Miskolc-Tiszai → Szerencs → Tokaj → Nyíregyháza → Debrecen → Hajdúszoboszló → Püspökladány → Szolnok → Cegléd → Ferihegy → Kőbánya-Kispest → Zugló → Budapest-Nyugati | 2 óránként |
Szabolcs, Nyírség, Rétköz, Hajdú, Várda és Cívis InterCity | Budapest-Nyugati – Zugló – Kőbánya-Kispest – Ferihegy – Cegléd – Szolnok – Püspökladány – Hajdúszoboszló – Debrecen – Nyíregyháza | 2-4 óránként |
Takta InterCity | Miskolc-Tiszai → Szerencs → Tokaj → Nyíregyháza → Debrecen → Hajdúszoboszló → Püspökladány → Szolnok → Cegléd → Ferihegy → Kőbánya-Kispest → Zugló → Budapest-Nyugati | Napi 1 Budapest felé |
Tokaj InterCity | Budapest-Keleti – Füzesabony – Miskolc – Szerencs – Tokaj – Nyíregyháza – Debrecen | Napi 1 pár |
Bereg, Délibáb, Ung, Bereg-Kraszna és Sóstó InterCity | Budapest-Nyugati – Zugló – Kőbánya-Kispest – Ferihegy – Cegléd – Szolnok – Püspökladány – Hajdúszoboszló – Debrecen – Nyíregyháza – Kisvárda – Záhony | Napi 2-3 pár |
Latorca nemzetközi InterCity | Budapest-Nyugati – Zugló – Kőbánya-Kispest – Ferihegy – Cegléd – Szolnok – Püspökladány – Hajdúszoboszló – Debrecen – Nyíregyháza – Kisvárda – Záhony – Csap (Чоп) – Munkács (Мукачево) | Napi 1 pár |
InterCity | (közvetlen kocsi: Budapest-Nyugati) Debrecen – Nyíradony – Nyírbátor – Mátészalka | Napi 1 pár |
Hortobágy EuroCity | Wien Hauptbahnhof – Hegyeshalom – Mosonmagyaróvár – Győr – Tatabánya – Kelenföld – Budapest-Keleti – Szolnok – (Szajol) – Törökszentmiklós – (Fegyvernek-Örményes) – Kisújszállás – Karcag – Püspökladány – (Kaba) – Hajdúszoboszló – (Ebes) – Debrecen – Nyíregyháza – Demecser – Kisvárda – Záhony (közvetlen kocsikkal tovább: Csap (Чоп) – Munkács (Мукачево) – Szolyva (Свалява) – Szlavszke (Славське) – Sztrij (Стрий) – Lviv-Holovnij (Льві́в-Головни́й) – Kijiv-Paszazsirszkij (Київ-Пасажирський)) | Napi 1 pár |
Fejlesztések
Új utastájékoztató rendszer
A MÁV saját forrásból fejlesztette az utastájékoztató rendszert. Ennek keretében megújult a hangos és vizuális utastájékoztató rendszer is. A vizuális kijelzőket teljesen lecserélték. A vasútállomás egyik jelképét, a PRAGOTRON gyártmányú pörgőlapos táblát is lecserélték, mely közel 30 évig szolgált. Mivel ez volt az utolsó ilyen jellegű nagy méretű tábla az országban, megőrzésre félretették.Az összes többi kijelzőt is lecserélték, minden peronra 1 összesítő, vágányonként pedig 2 kis TFT technológiás kijelzőt szereltek fel.
A hangos utastájékoztató rendszer fejlesztése során lecserélik a légi férfi hangot (feltehetőleg Szalóczy Pált) és teljesen új technológiával fogják bemondani a vonatok érkezését, úgy mint Budapesten. Míg a régi rendszer előre felvett szavakat rakott egymás után, addig az új rendszer a begépelt szöveget betűről-betűre fogja felolvasni, úgy mint a Google Fordító. Ennek előnye, hogy bármilyen szöveget be lehet vele mondani.
Intermodális központ
Debrecen városának talán legnagyobb fejlesztése következhet be Európai Unió-s pénzből. Ha megvalósul, a vasútállomás teljesen új külsőt kap. A peronok egybefüggő tetőt kapnának és új épületszárnyakat is építenének, melyekbe üzleteket és irodaházakat terveznek kialakítani. A főút forgalmát teljes egészében a föld alá fogják tenni, így csökkentve a zajszennyezést és a kialakuló dugókat. Hatalmas újítás lesz még, hogy a távolsági buszpályaudvart is ide fogják helyezni, így villamossal is elérhető lenne a távolsági buszok központi indulási helye. A tervek szerint megszűnne a villamosok hurokvágánya, melyre az ottlakók sokat panaszkodtak, főleg a zaj miatt., továbbá a 100-as vasútvonalat Debrecen és Püspökladány között korszerűsítenék. A beruházás előre láthatóan 24 milliárd forintba fog kerülni.
Fűtőház
Ez a fűtőház volt az MDmotok egyik legnagyobb fűtőháza. A forgalomból kivonásuk után a helyüket főleg Csörgők találhatóak a fűtőházba, de néha Bézék is itt éjszakáznak.
Debreceni helyi közlekedés
A városnak a Segner tér mellett ez a legnagyobb helyi közlekedési csomópontja. A Nagyállomást a következő járatok érintik:
- Villamos: 1, 2
- Trolibusz: 5, 5A
- Autóbusz: 10, 10A, 10Y, 16, 18Y, 21, 30, 30A, 30I, 30N, 37, 39, 39X, 42, 42A, 43, 44, 46, 46E, 46H, 47, 47Y, 48, 49, 146, A1, Airport1. Airport 2
A villamosok itt eredetileg egy hurokban fordultak. A 2-es villamos elindulása miatt ezt ki kellett bővíteni, hogy az új, hosszú villamosok is gond nélkül elférjenek. A tervezők között sokáig vita folyt, hogy fésűs, vagy hurokvégállomás épüljön. Végül a hurokvégállomást valósították meg, melynek hátránya, hogy az éles ívben a villamosok csikorognak,[7] és a középperonos kialakítású felszállóperon nagyon szűk lett. Ezt később úgy orvosolták, hogy a külső hurok jobb oldalára is építettek peront. Az intermodális csomópont megépülésével a villamosok végállomását újból át fogják alakítani.
Forrás: Wikipédia
HelyiVilága Magazin ajánló
Helyi látnivalók
Helyi Programok / események









További helyi programok / események »
Helyi szolgáltatók