Település:
Hajdú-Bihar megye, Debrecen


Vasútállomás, és Debrecen Vasútközlekedése


Debrecen, Petőfi tér 12, 4024

Debrecen vasútállomás (gyakran nagyállomás) Debrecen legnagyobb vasútállomása a város belterületén található ötből. Innen indul a 105-ös, a 106-os, az utasforgalomból kizárt 107-es, a 108-as, a 109-es, és a 110-es vasútvonal, valamint áthalad az állomáson a Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony-vasútvonal.

Forgalom

JáratÚtvonalGyakoriság
 S51  Budapest-Nyugati – Zugló – Kőbánya alsó – Kőbánya-Kispest – Pestszentlőrinc – Szemeretelep – Ferihegy – Vecsés – Vecsés-Kertekalja – Üllő – Hosszúberek-Péteri – Monor – Monorierdő – Pilis – Albertirsa – Ceglédbercel – Ceglédbercel-Cserő – Budai út – Cegléd – Abony – Szolnok – Szajol – Törökszentmiklós – Fegyvernek-Örményes – Kisújszállás – Karcag – Püspökladány – Kaba – Hajdúszoboszló – Ebes – Debrecen – Debrecen-Csapókert – Apafa – Bocskaikert – Hajdúhadház – Téglás – Újfehértó – Nyíregyháza – Sóstó – Sóstóhegy – Kemecse – Nyírbogdány – Kék – Demecser – Gégény – Pátroha – Ajak – Kisvárda – Kisvárda-Hármasút – Fényeslitke – Komoró – Tuzsér – Tiszabezdéd – Záhony Napi 1 pár
 S51  Budapest-Nyugati → Zugló → Kőbánya alsó → Kőbánya-Kispest → Ferihegy → Monor → Monorierdő → Pilis → Albertirsa → Ceglédbercel → Ceglédbercel-Cserő → Budai út → Cegléd → Abony → Szolnok → Szajol → Törökszentmiklós → Fegyvernek-Örményes → Kisújszállás → Karcag → Püspökladány → Kaba → Hajdúszoboszló → Ebes → Debrecen → Debrecen-Csapókert → Apafa → Bocskaikert → Hajdúhadház → Téglás → Újfehértó → Nyíregyháza → Sóstó → Sóstóhegy → Kemecse → Nyírbogdány → Kék → Demecser → Gégény → Pátroha → Ajak → Kisvárda → Kisvárda-Hármasút → Fényeslitke → Komoró → Tuzsér → Tiszabezdéd → Záhony Napi 1 Záhony felé
személyvonat Cegléd – Abony – Szolnok – Szajol – Törökszentmiklós – Fegyvernek-Örményes – Kisújszállás – Karcag – Püspökladány – Kaba – Hajdúszoboszló – Ebes – Debrecen – Debrecen-Csapókert – Apafa – Bocskaikert – Hajdúhadház – Téglás – Újfehértó – Nyíregyháza – Sóstó – Sóstóhegy – Kemecse – Nyírbogdány – Kék – Demecser – Gégény – Pátroha – Ajak – Kisvárda – Kisvárda-Hármasút – Fényeslitke – Komoró – Tuzsér – Tiszabezdéd – Záhony Változó
 S506  Debrecen – Sáránd – Derecske – Derecske-Vásártér – Konyár – Konyári Sóstófürdő – Pocsaj-Esztár – Kismarja – Nagykereki 2-3 óránként
személyvonat Debrecen – Tócóvölgy – Józsa – Hajdúszentgyörgy – Zelemér – Hajdúböszörmény – Hajdúvid – Hajdúdorog – Hajdúnánás – Hajdúnánás-Vásártér – Tedej – Tiszavasvári – Egyházerdő – Szorgalmatos – Tiszalök 2 óránként
személyvonat Debrecen – Tócóvölgy – Nagyhát – Balmazújváros – Kónya – Hortobágy – Hortobágyi Halastó – Ohat-Pusztakócs – Egyek – Tiszafüred – Poroszló – (Kétútköz) – Egerfarmos – Mezőtárkány – Füzesabony 2 óránként
személyvonat Debrecen – Debrecen-Szabadságtelep – Debrecen-Kondoros – Nagycsere – Haláp – Vámospércs – Szentannapuszta – Nyírábrány Napi 5-7 pár
személyvonat Debrecen – Debrecen-Szabadságtelep – Debrecen-Kondoros – Nagycsere – Haláp – Vámospércs – Szentannapuszta – Nyírábrány – Valea lui Mihai (Érmihályfalva) – Șimian (Érsemjén) – Șilindru (Érselénd) – Săcueni (Székelyhíd) – Cadia (Kágya) – Diosig (Bihardiószeg) – Roşiori Bihor (Biharfélegyháza) – Tămăşeu (Paptamási) – Biharia (Bihar) – Episcopia Bihor (Biharpüspöki)Oradea (Nagyvárad) Napi 1 pár
személyvonat Debrecen – Debrecen-Szabadságtelep – Debrecen-Kondoros – Nagycsere – Haláp – Vámospércs – Szentannapuszta – Nyírábrány – Valea lui Mihai (Érmihályfalva) – Curtuişeni (Érkörtélyes) – Resighea (Reszege) – Sanislău (Szaniszló) – Marna (Újmárna) – Carei (Nagykároly) – Domăneşti (Domahida) – Moftin (Kismajtény) – General Gheorghe Avramescu (Gilvács) – Sătmărel (Szatmárzsadány) – Satu Mare Sud (Szatmárnémeti-Dél)Satu Mare (Szatmárnémeti) Napi 1 pár
személyvonat Debrecen – Debrecen-Szabadságtelep – Debrecen-Kondoros – Nagycsere – Haláp – Vámospércs – Szentannapuszta – Nyírábrány – Valea lui Mihai (Érmihályfalva) – Curtuişeni (Érkörtélyes) – Resighea (Reszege) – Sanislău (Szaniszló) – Marna (Újmárna) – Carei (Nagykároly) – Domăneşti (Domahida) – Moftin (Kismajtény) – General Gheorghe Avramescu (Gilvács) – Sătmărel (Szatmárzsadány) – Satu Mare Sud (Szatmárnémeti-Dél)Satu Mare (Szatmárnémeti) – Botiz (Batiz) – Odoreu (Szatmárudvari) – Medieşu Aurit (Aranyosmeggyes) – Apa – Seini (Szinérváralja) – Săbişa (Kissebespatak) – Ilba (Iloba) – Cicârlău (Nagysikárló) – Buşag (Buság)Baia Mare (Nagybánya) Napi 1 pár
személyvonat Debrecen – Debrecen-Csapókert – Apafa – Dombostanya – Hajdúsámson – Tamásipuszta – Tisztavíz – Aradványpuszta – Nyíradony – Nyírmihálydi – Nyírgelse – Nyírbogát – Nyírbátor – Nyírcsászári – Hodász – Nyírmeggyes – Mátészalka – Kocsord – Kocsord alsó – Tunyogmatolcs – Tunyogmatolcs alsó – Fehérgyarmat 2 óránként
Televonat Nyíregyháza → Debrecen → Kőbánya-Kispest → Zugló → Budapest-Nyugati Vasárnap 1 Budapest felé
sebesvonat Zajta → Rozsály → Gacsály → Jánkmajtis → Kisszekeres → Nagyszekeres → Penyige → Fehérgyarmat → Tunyogmatolcs alsó → Tunyogmatolcs → Kocsord alsó → Kocsord → Mátészalka → Nyírbátor → Nyírbogát → Nyírgelse → Nyírmihálydi → Nyíradony → Hajdúsámson → Debrecen → Ferihegy → Kőbánya-Kispest → Zugló → Budapest-Nyugati Vasárnaponként 1 Budapest felé
sebesvonat Debrecen → Ebes → Hajdúszoboszló → Kaba → Püspökladány → Karcag → Kisújszállás → Fegyvernek-Örményes → Törökszentmiklós → Szajol → Szolnok → Abony → Cegléd → Ferihegy → Kőbánya-Kispest → Zugló → Budapest-Nyugati Napi 2 Budapest felé
sebesvonat Budapest-Nyugati – Zugló – Kőbánya-Kispest – Ferihegy – Cegléd – Abony – Szolnok – Szajol – Törökszentmiklós – Fegyvernek-Örményes – Kisújszállás – Karcag – Püspökladány – Kaba – Hajdúszoboszló – Ebes – Debrecen – Debrecen-Csapókert – Apafa – Bocskaikert – Hajdúhadház – Téglás – Újfehértó – Nyíregyháza – Sóstó – Sóstóhegy – Kemecse – Nyírbogdány – Kék – Demecser – Gégény – Pátroha – Ajak – Kisvárda – Kisvárda-Hármasút – Fényeslitke – Komoró – Tuzsér – Tiszabezdéd – Záhony 2 óránként
Tekergő gyorsvonat Záhony – Tiszabezdéd – Tuzsér – Komoró – Fényeslitke – Kisvárda-Hármasút – Kisvárda – Ajak – Pátroha – Gégény – Demecser – Kék – Nyírbogdány – Kemecse – Sóstóhegy – Sóstó – Nyíregyháza – Újfehértó – Téglás – Hajdúhadház – Bocskaikert – Debrecen-Csapókert – Debrecen – Ebes – Hajdúszoboszló – Kaba – Püspökladány – Karcag – Kisújszállás – Fegyvernek-Örményes – Törökszentmiklós – Szolnok – Ferencváros – Kelenföld – Velence – Gárdony – Székesfehérvár – Balatonakarattya – Balatonkenese – Balatonfűzfő – Balatonalmádi – Alsóörs – Balatonfüred – Balatonakali-Dörgicse – Zánkafürdő – Zánka-Köveskál – Révfülöp – Badacsonytomaj – Badacsony – Tapolca Nyáron napi 1 pár
Aranypart expresszvonat Záhony – Tiszabezdéd – Tuzsér – Komoró – Fényeslitke – Kisvárda-Hármasút – Kisvárda – Ajak – Pátroha – Gégény – Demecser – Kék – Nyírbogdány – Kemecse – Sóstóhegy – Sóstó – Nyíregyháza – Újfehértó – Téglás – Hajdúhadház – Bocskaikert – Debrecen-Csapókert – Debrecen – Ebes – Hajdúszoboszló – Kaba – Püspökladány – Karcag – Kisújszállás – Fegyvernek-Örményes – Törökszentmiklós – Szolnok – Abony – Cegléd – Ferihegy – Székesfehérvár – Balatonaliga – Balatonvilágos – Szabadisóstó – Siófok – Balatonszéplak felső – Zamárdi felső – Zamárdi – Szántód-Kőröshegy – Balatonföldvár – Balatonszárszó – Balatonszemes – Balatonlelle felső – Balatonlelle – Balatonboglár – Fonyódliget – Fonyód – Alsóbélatelep – Balatonfenyves – Balatonmáriafürdő – Balatonberény – Balatonszentgyörgy Nyáron napi 1 pár
Holló, Páva, Rigó, Kócsag és Vércse InterCity Budapest-Nyugati → Zugló → Kőbánya-Kispest → Ferihegy → Cegléd → Szolnok → Püspökladány → Hajdúszoboszló → Debrecen → Nyíregyháza → Tokaj → Szerencs → Miskolc-Tiszai → Füzesabony → Budapest-Keleti 2 óránként
Dália, Jázmin, Kamilla, Rózsa és Tulipán InterCity Budapest-Keleti → Füzesabony → Miskolc-Tiszai → Szerencs → Tokaj → Nyíregyháza → Debrecen → Hajdúszoboszló → Püspökladány → Szolnok → Cegléd → Ferihegy → Kőbánya-Kispest → Zugló → Budapest-Nyugati 2 óránként
Szabolcs, Nyírség, Rétköz, Hajdú, Várda és Cívis InterCity Budapest-Nyugati – Zugló – Kőbánya-Kispest – Ferihegy – Cegléd – Szolnok – Püspökladány – Hajdúszoboszló – Debrecen – Nyíregyháza 2-4 óránként
Takta InterCity Miskolc-Tiszai → Szerencs → Tokaj → Nyíregyháza → Debrecen → Hajdúszoboszló → Püspökladány → Szolnok → Cegléd → Ferihegy → Kőbánya-Kispest → Zugló → Budapest-Nyugati Napi 1 Budapest felé
Tokaj InterCity Budapest-Keleti – Füzesabony – Miskolc – Szerencs – Tokaj – Nyíregyháza – Debrecen Napi 1 pár
Bereg, Délibáb, Ung, Bereg-Kraszna és Sóstó InterCity Budapest-Nyugati – Zugló – Kőbánya-Kispest – Ferihegy – Cegléd – Szolnok – Püspökladány – Hajdúszoboszló – Debrecen – Nyíregyháza – Kisvárda – Záhony Napi 2-3 pár
Latorca nemzetközi InterCity Budapest-Nyugati – Zugló – Kőbánya-Kispest – Ferihegy – Cegléd – Szolnok – Püspökladány – Hajdúszoboszló – Debrecen – Nyíregyháza – Kisvárda – Záhony – Csap (Чоп) – Munkács (Мукачево) Napi 1 pár
InterCity (közvetlen kocsi: Budapest-Nyugati) Debrecen – Nyíradony – Nyírbátor – Mátészalka Napi 1 pár
Hortobágy EuroCity Wien Hauptbahnhof – Hegyeshalom – Mosonmagyaróvár – Győr – Tatabánya – Kelenföld – Budapest-Keleti – Szolnok – (Szajol) – Törökszentmiklós – (Fegyvernek-Örményes) – Kisújszállás – Karcag – Püspökladány – (Kaba) – Hajdúszoboszló – (Ebes)Debrecen – Nyíregyháza – Demecser – Kisvárda – Záhony (közvetlen kocsikkal tovább: Csap (Чоп) – Munkács (Мукачево)Szolyva (Свалява)Szlavszke (Славське)Sztrij (Стрий)Lviv-Holovnij (Льві́в-Головни́й) – Kijiv-Paszazsirszkij (Київ-Пасажирський)) Napi 1 pár

Fejlesztések

Új utastájékoztató rendszer

A MÁV saját forrásból fejlesztette az utastájékoztató rendszert. Ennek keretében megújult a hangos és vizuális utastájékoztató rendszer is. A vizuális kijelzőket teljesen lecserélték. A vasútállomás egyik jelképét, a PRAGOTRON gyártmányú pörgőlapos táblát is lecserélték, mely közel 30 évig szolgált. Mivel ez volt az utolsó ilyen jellegű nagy méretű tábla az országban, megőrzésre félretették.Az összes többi kijelzőt is lecserélték, minden peronra 1 összesítő, vágányonként pedig 2 kis TFT technológiás kijelzőt szereltek fel.
A hangos utastájékoztató rendszer fejlesztése során lecserélik a légi férfi hangot (feltehetőleg Szalóczy Pált) és teljesen új technológiával fogják bemondani a vonatok érkezését, úgy mint Budapesten. Míg a régi rendszer előre felvett szavakat rakott egymás után, addig az új rendszer a begépelt szöveget betűről-betűre fogja felolvasni, úgy mint a Google Fordító. Ennek előnye, hogy bármilyen szöveget be lehet vele mondani.

Intermodális központ

Debrecen városának talán legnagyobb fejlesztése következhet be Európai Unió-s pénzből. Ha megvalósul, a vasútállomás teljesen új külsőt kap. A peronok egybefüggő tetőt kapnának és új épületszárnyakat is építenének, melyekbe üzleteket és irodaházakat terveznek kialakítani. A főút forgalmát teljes egészében a föld alá fogják tenni, így csökkentve a zajszennyezést és a kialakuló dugókat. Hatalmas újítás lesz még, hogy a távolsági buszpályaudvart is ide fogják helyezni, így villamossal is elérhető lenne a távolsági buszok központi indulási helye. A tervek szerint megszűnne a villamosok hurokvágánya, melyre az ottlakók sokat panaszkodtak, főleg a zaj miatt., továbbá a 100-as vasútvonalat Debrecen és Püspökladány között korszerűsítenék. A beruházás előre láthatóan 24 milliárd forintba fog kerülni.

Fűtőház

Ez a fűtőház volt az MDmotok egyik legnagyobb fűtőháza. A forgalomból kivonásuk után a helyüket főleg Csörgők találhatóak a fűtőházba, de néha Bézék is itt éjszakáznak.

Debreceni helyi közlekedés

A városnak a Segner tér mellett ez a legnagyobb helyi közlekedési csomópontja. A Nagyállomást a következő járatok érintik:

  • Villamos: 1, 2
  • Trolibusz: 5, 5A
  • Autóbusz: 10, 10A, 10Y, 16, 18Y, 21, 30, 30A, 30I, 30N, 37, 39, 39X, 42, 42A, 43, 44, 46, 46E, 46H, 47, 47Y, 48, 49, 146, A1, Airport1. Airport 2

A villamosok itt eredetileg egy hurokban fordultak. A 2-es villamos elindulása miatt ezt ki kellett bővíteni, hogy az új, hosszú villamosok is gond nélkül elférjenek. A tervezők között sokáig vita folyt, hogy fésűs, vagy hurokvégállomás épüljön. Végül a hurokvégállomást valósították meg, melynek hátránya, hogy az éles ívben a villamosok csikorognak,[7] és a középperonos kialakítású felszállóperon nagyon szűk lett. Ezt később úgy orvosolták, hogy a külső hurok jobb oldalára is építettek peront. Az intermodális csomópont megépülésével a villamosok végállomását újból át fogják alakítani.

Forrás: Wikipédia

 

 

 

 

 

HelyiVilága Magazin ajánló

További magazin cikkek »

 

Helyi látnivalók

További helyi látnivalók »

 

Helyi Programok / események

További helyi programok / események »

 

Helyi szolgáltatók

További helyi szolgáltatók »